12 Ağustos 2016 Cuma

“WKEMDG Geleneksel 6. Direnişçiler Yaz Kampı Güzelçamlı Kuşadası'nda Yapıldı”

WKEMDG Geleneksel 6. Direnişçiler Yaz Kampı; 25 Haziran-03 Temmuz 2016 tarihinde Kuşadası/Güzelçamlı-Özsoy Otel’de yapıldı. Her yıl Eylül'ün ilk haftası kamp yapılırken; şartlardan ve koşullardan kaynaklı Yaz mevsiminin başında, Haziran ayında yapmak zorunda kaldık. Kampa katılan direnişçi arkadaşlarımızın büyük bir kısmı yine İstanbul'dan katıldı. Çukurova Bölgesi ve Ege Bölgesi'nden de katılımlarla toplam 127 kişi kampa katıldı. 30 İl'de yaşayan Direnişçi arkadaşlarımızla birlikte; Eski mahpus, refakatçı, eş, çocuk ve gönüllerden oluşan bir katılım oldu.
Bu katılım; 47 Direnişçi, 16 Eski Mahpus, 47 refakatçı, eş ve analardan oluştu. 17 çocuk katılımcı yer aldı. (20 gönüllü-direnişçi ve eski mahpus, vd. )
Geleneksel WK 6. Direnişçiler Yaz Kampı için Kuşadası'na; 24 Haziran akşamı başta İstanbul olmak üzere bulunduğumuz şehirlerden toplu olarak yola çıktık. 25 Haziran Sabah saatlerinde otelde olduk. Bazı arkadaşlarımız akşam geldi. Bazıları da gün içinde geldiler.

25 Haziran Birinci gün Cumartesi; Sabah kahvaltısıyla birlikte, değişik şehirlerden gelen arkadaşlarımızın buluşması; özlemle sıkı sıkı sarılmaları, hasret gidermeleri, keyifli sohbetleri... Bir yıl aradan sonra tekrar buluşmaları, ilk kez katılan arkadaşlarımızla tanışmaları, heyecanları; nasıl bu kampların özlemle beklendiğinin kanıtıydı... Kahvaltı ve keyifli sohbetlerin, hasret gidermelerin eşliğinde; 2 saatlik bir zaman diliminde odalarımıza yerleşerek yol yorgunluğunu gidermeye çalıştık. Bu heyecan gün boyu, öğle, akşam yemeğinde, çay sohbetlerinde, havuz başı ve deniz keyfiyle, kır yürüyüşlerinde; kamp boyunca hep devam etti. Erken gidenler oldu, geç gelenler oldu ama bu heyecan ve hasret gidermeler hep kamp boyunca devam etti.

26 Haziran İkinci gün Pazar; Havuz başı, deniz keyfi, çay ve yemek sohbetleriyle devam eden günün akşamında;  Önce kampa katılan arkadaşlarımıza ve ziyaretçilerimize çalışmalarımız anlatan "Yeni Bir Adım Daha Atıyoruz" Slayt gösterimi yaptık... Sohbetlerle gece devam etti.

Pazar akşamı daha sonra; Rıfat Hımız arkadaşımızın -mini konseri-müziği eşliğinde birlikte söyleyip eğlendik. Çukurova-(Adana)dan gelen ve Adana'da yapılan WK. Direnişçilerle Dayanışma konserine müziğiyle katkı veren Rıfat Hımız arkadaşımız, 2 günlüğüne de olsa kampa gelip müzik ziyafeti verdi. Müzik eşliğinde güzel bir gece geçirdik. Hep birlikte coştuk, hep beraber eğlendik.

Pazar akşamı daha sonra Şiir Dinletisi; Adil Okay ve Tülin Şahin Okay arkadaşlarımızın birlikte sunduğu şiir dinletisi etkinliği yaptık...ve gece müzik dinletisi ile devam etti. Direnişçi arkadaşlarımızdan; Mürüvvet Çakırerk, Hamit Vayiç, Nihat Göktaş, Alişan Yılmaz ayrıca Gülmez ana ve hasta mahpus Erol Zavar'ın kızı Özgecan Zavar türkü ve şiirleriyle katılarak etkinliğe ayrı bir renk kattılar, hep birlikte güzel bir gece geçirdik.

27 Haziran Üçüncü gün Pazartesi; Sabah kahvaltısıyla birlikte; Kuşadası Belediyesi'nin verdiği araç ve 5 özel araçlarımızla Kuşadası'nda; Görülmüş ekibi ile Red fotoğraf grubunun organize ettiği  "İçeriden Dışarı, Dışarıdan İçeriye Fotoğraf Köprüsü" sergisini görmeye gidiyoruz. Bu sergi 25 hapishaneden; 55 tutsak ile 55 fotoğrafçının buluşmasıyla gerçekleşmiştir. Sergiyi gezdikten sonra; Selçuk-Şirince'ye-Nesin Vakfı Matematik Köyü'ne gidiyoruz. Önceden hazırladığımız sandeviçlerimizi burada yedikten sonra; Matematik Köyü'nde bir arkadaşımız, köyün çalışmaları ve kuruluş amacını özetleyerek anlattı. Kısa bir gezinti ve kütüphane ziyaretinden sonra otelimize geri döndük.

28 Haziran Dördüncü gün Salı; Metin arkadaşımızın katkısıyla tekne turuna katıldık. 4 güzel koyun Mavi, Turkuaz Mavisi sularında yüzüyoruz. Öğlen yemeğimizi tekne de yiyoruz. Tekne'de de türkülerimizle, halaylarımızla, danslarımızla eğlendiğimiz ve coşkulu geçen güzel bir günün ardından Otel'e döndük.

Salı akşamı Slayt gösterimi; Kampa bizi ziyarete gelen dostlarımıza, yoldaşlarımıza çalışmaları anlatan "Yeni Bir Adım Daha Atıyoruz" slayt gösterimini yaptık. Ardından broşürlerimizi dağıtık, sohbetler ettik.

29 Haziran Beşinci gün Çarşamba;  Çocuklar için "Taş Boyama ve Heykel Atölyesi" çalışmasını Tülin Şahin Okay arkadaşımız yaptı. Bu çalışmaya gönüllü arkadaşlarımızda destek verdiler. Çocukların keyifle yaptığı bu çalışma sonrasında "Taş Boyama ve Heykel Atölyesi Sergisi" yapıldı ve ziyarete açıldı. Geliri Dayanışma Ağı çalışmalarına bağışlandı.

Çarşamba akşamı; Yönetmenliğini Metin Avdaç'ın yaptığı, Sabahattin Ali'nin "Sabah Yıldızı" Film/belgeselini Aydın-Kuşadası-Güzelçamlı ve diğer ilçelerden gelen dostlarımızla birlikte izledik. Bu Belgeseli 100'ün üzerinde katılımcı izledi. Belgeseli hazırlayan Metin Avdaç arkadaşımız, sunumu sonrasında sorusu olan arkadaşlarımızın sorularını cevaplandırdı.

30 Haziran Altıncı gün Perşembe; Öğle yemeğinden sonra Milli Park'a gittik. Koyda denize girdik... meyve ve içeceklerimizi tükettik. Gün boyu Milli Park'ta kaldıktan sonra, Zeus Mağarası'na uğrayıp; soğuk suyun içinde yüzenler vücutta dinginlik ve rahatlık hissettiler! sonra otelimize döndük. Doğa ve denizin bir arada olduğu Milli Park'tan ve denizinden oldukça memnun kalındı, keyif alındı, güzel bir gün yaşandı. Memnun kalan arkadaşlarımız tekrar gelmeyi önerdiler.

Perşembe akşam müzik dinletisi; Muzaffer Öztürk arkadaşımız bize müzik dinletisi verdi. Zaman zaman türküleri beraber söyleyip eğlendik. Direnişçi ve eski mahpus arkadaşlarımız da güzel sesleriyle bu etkinliğe ayrı bir neşe kattılar. Coşkulu ve güzel geçen bir günün bir gecesi de böyle geçti.

1 Temmuz Yedinci gün Cuma; İmza günü; Veda gecesi öncesi; Direnişçi Süleyman Ateş arkadaşımız yeni çıkardığı kitabı için imza günü yaptık. Kitap alan arkadaşımızın kitabını imzaladı. Gelirini de Dayanışma Ağı çalışmalarına bağışladı.

Cuma akşamı Veda Gecesi; Gelenekselleşmiş Direnişçiler Yaz Kampı'nın "vaz geçilmezi-Veda gecesi " etkinliğimizde; İstanbul'dan dostlarımızın verdiği içecekler ile Çukurova'dan arkadaşlarımızın getirdiği kuru yemişler, şalgam suyu... Otel'den tedarik ettiğimiz diğer içecekler ve Otel'de arkadaşların hazırladığı mezeler eşliğinde sürdü gecemiz. Direnişçiler Korusu yine her yıl olduğu gibi bu yıl da, güzel bir müzik dinletisi verdi. Güzel şarkılarıyla programı izleyenlere duygu ve coşku yüklü anlar yaşattılar. Çocuklarımız da geceye kısa müzik dinletisi ve skeçleriyle katkı sundular. Okunan şiirler, türküler ve çekilen halaylar ile veda gecesi böylece son buldu.

2 Temmuz 8. Gün Cumartesi; son gün yine çaylı, yemekli, havuz başı, deniz keyfi, doğa yürüyüşleri ve sohbetleriyle devam etti.

Cumartesi akşamı Kamp değerlendirme toplantısı; Her yıl olduğu gibi, kampın sonunda değerlendirme toplantısı yaptık. Genel düşünceler ve beklentiler dile getirildi. Genel olarak beğeninin dışında, dışarıdan destek sunan dostlarımız, "böylesi kamp ve etkinlikler düzenlenmesi öncesinde yerellerin bilgilendirilmesi" vurgusu yaptılar.

3 Temmuz 9. Gün; Ve "eve dönüş"; Güzel bir kampın daha sonuna geldik. Sabah kahvaltısıyla birlikte ayrılıklar için vedalaşmalar başlıyor. Bu kez heyecanın yerini hüzün alıyor... Dostluklar, arkadaşlıklar ve mutlu gülüşler ayrılmayı çok zorlaştırdı. Her kes ayrılıp otobüs yolculuğu ile dönerken bile; arkada yaşanmış bir mutlu tabloyu içinde, yeniden buluşma dileğiyle burukça hissetti.
* Sekiz kişiden oluşan “kamp yeri komitesi” kuruldu ve toplantı yaparak görev bölüşümü, planlama gerçekleştirdi. Mali komisyon, karşılama komisyonu, sağlık komisyonu oluşturuldu. Bu komisyonların dışında gönüllü herkes elinden gelen her şey için özverili davrandı. Komisyonların işleyişini bozmayan biçimde yardım, destek ve dayanışma, paylaşım gösterdi. Sanki her katılımcı gönüllü görevli gibi davrandı. Kolektif tarz ve dayanışmacı anlayış hâkim kılındı.
* Son olarak söylemek gerekirse; her kampın bir hikâyesi var demiştim ya! Aynen bu kampın hikâyesi de hep hafızalarımızda olumlu-pozitif enerji ile anılacaktır. Kampta kahvaltı ile başlayan günlük hikâye, deniz-doğa ve dostluk yürüyüşleriyle devam etti. Öğle ve akşam yemeği öncelik direnişçiler, sonrası hep birlikte... neşeli zamanlar oldu, çay sınırsız hizmet kolektif. Çay sohbetleri, kahve falları, tavla ve satranç oyuncuları iddialı...

* Kamp sürecinde; Aydın Eğitim-Sen'in basın açıklamasına ve Kuşadası Alevi Dernekleri'nin bir paneli'ne de temsil düzeyinde katıldık
* Kuşadası dostlarımızın, yoldaşlarımızın bizim için ayarladıkları otobüse binip İstanbul'a yola çıkıyoruz. Çukurova ve diğer bölgelerden gelen arkadaşlarımızda gitmek üzere yola koyuluyorlar...

* Kamp boyunca akşamları; Aydın, Kuşadası, Güzel Çamlı, ve diğer il ve ilçelerden; Parti, sendika, odalardan ve derneklerden dostlarımız, yoldaşlarımız bizi ziyarete geldiler. Sohbetler, ziyafetler den sonra maddi ve manevi katkılar sundular,  iyi dileklerde bulundular... Bizde çalışmalarımız hakkında bilgilendirme yaptık. Slayt gösterimi yaptık ve broşürlerimizden verdik.
Mobil ödeme sistemi için forum doldurdular, katkı sundular. Kampın maddi ve manevi yükünü de üstlenmiş oldular. Bizi, Güzelçamlı’da yalnız bırakmadılar. Araç ayarlayıp İstanbul'a gönderdiler. Güzel bir dayanışma örneği gösterdiler. Özellikle bu kampın maddi yükünü dostlarımız sayesinde hallettik diyebiliriz. Kendilerine grup adına sonsuz teşekkür ederiz.