23 Ekim 2015 Cuma

Necdet Karacan'ı Sonsuzluğa Uğurladık...





Sütlüce'deki Wernicke Korsakofflular ve Eski Mahpuslarla Dayanışma alanında kalan Necdet Karacan arkadaşımız bir süredir tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirdi.

Dün (22.20.2015) kaldırılan cenazesi Ayazağa Mezarlığına defnedildi. Yakınları ve dostlarının katıldığı cenazede mezarı vasiyetince kızıl bayrakla kaplandı ve üzerine karanfiller atıldı. 

Cenaze töreninde konuşan dostları onun devrime adanmış bir nefer olduğunu, anılarında hep yaşayacağını söyleyerek devrim mücadelesini sürdüreceklerine dair söz verdiler. Cenazede hep bir ağızdan "devrim şehitleri ölümsüzdür" sloganları atıldı...



Necdet Karacan için iletişim gruplarımıza çok sayıda baş sağlığı mesajı geldi. Bu mesajlardan bazılarını buraya da koyalım istedik...


Necdet abiye uğurlar olsun!

Uzun süredir yolculuk yapamayan Necdet abi, hastanede son yolculuğuna çıktı. Onu tanıdığım günden beri Qua hastasıydı ve nefes almakta zorlanıyordu. 2010’da ilk, yaz kampında tanıdım Necdet abiyi. Deyim yerindeyse o gün bile yaşam mücadelesi veriyordu. Buna rağmen biz ölüm orucu gazilerine elinden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışıyordu.

Bir ölüm orucu gazisi arkadaş Necdet abiye, onlar sabah denize giderken, kendisini de almasını söylemişti. Necdet abinin rahatsızlığı o an hiç aklına gelmemişti. Sonradan hatırladı. Israrla isteğini geri çektiğini söylemesine rağmen, Necdet abi sabah o arkadaşı uyandırdı ve yanlış hatırlamıyorsam, denize götürdü.

Bu anı küçük bir ayrıntı. Ama yaşam mücadelesi veren bir insanın, kendinden önce başkalarını düşündüğünü gösteriyor. Necdet abinin eleştirilecek pek çok yanı vardır belki, ama benim tanıdığım kadarıyla kendi dar dünyasına hapsolan bir bireyci değildi. Tam tersine sadece yukarıda anlattığım anıda değil, tanık olduğum bir çok anda, asla Necdet abinin önce ben dediğini duymadım, buna denk düşen bir davranışını görmedim. Demem o ki benim için Necdet abi çok güzel bir insandı. Onu kaybettiğimize üzüldüm.
Ve ona son yolculuğunda uğurlar olsun, diyorum.


M. Kurşun

Nejdet abiyi çok özleyeceğim...

Kimi zaman keskin ve sekter dolsa da içten, sorumluluk taşıyan kişiliğini, güven verici ilgisini, güvenebileceğim birisini, ezilmişliğine rağmen dik duruşunu arayacağım. 

Nejdet abi gibiler ise yaşama verdiklerine kıyasla hep çok azına sahip oldular. Hak ettiklerinin çok azını aldılar. Bunun fiziksel ve ruhsal sıkıntılarını yaşadılar. 

Ben onu hep iyi anılarımda bıraktım. Hastalığından kaynaklı yaşadığı ve yansıttığı sorunları uzaktan anlamaya çalıştım. Bunları çözmek o kadar zordu ki, sadece üzüldüm, düşündüm.

Daha iyi olduğunu göremeden aramızdan gitmesi içimi buruşturuyor, acımı çoğaltıyor.

Kalanlara daha iyi bir dünya için söz vermek ve bunun mücadelesini yapmak bu acıyı biraz hafifletecektir.

Nejdet abi seni hep anacağız. Biz varoldukça sen de yaşayacaksın.

F. Ahmet Tamer

Değerli dostlar ,


Biz ASM Avrupa sürgünler meclisinden dostlarınız ,aramızdan ayrılan dostumuz Necdet arkadaş  ışıklar içinde uyusun tüm dostların başları sağ olsun. Bu mücadeleye elveren tüm dostlar tarihte ve hafızalarda yerlerini alacaklar.
selamlar

Selma Metin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder