23 Kasım 2014 Pazar

WERNİCKE KORSAKOFF VE ESKİ MAHPUSLARLA DAYANIŞMA GİRİŞİMİ 4. YAZ KAMPI, KÜÇÜKKUYU

Bu yıl dördüncüsünü düzenlediğimiz yaz kampımızı Altınoluk Küçükkuyu İkizler Otel’de yaptık. Kampımız sekiz gün, yedi gece sürdü. Otuz yedi direnişçi, sekiz eski mahpus, bir hasta mahpus, on beş refakatçi ve on dokuz aktivist bizimleydi. Şehit analarımız, fizyoterapistimiz ve TİHV doktorumuzla birlikte seksen dokuz kişiydik.
İlk günümüz bir yandan uzun zamandır birbirini görmeyen dostların hasret gidermeleriyle, bir yandan yerleşmenin tatlı telaşıyla geçti.

İkinci gün Şahin Deresi’nde piknik yapıldı. Piknik keyfinin yanı sıra derenin soğuk suyunda yüzen, şelaleye çıkan arkadaşlarımız oldu.

Üçüncü gün kimimiz otelde kalıp sohbet etmeyi, kimimiz denize girmeyi, kimimizse köy gezilerine ya da Kaz Dağı festivallerine gitmeyi tercih ettik.

Dördüncü gün Zeus ve Asos gezileri yapıldı, Kadırga Koyu’na da gidildi. Denize girildi. Mangal keyfi yapıldı. Akşamsa düğünümüz vardı; kampa gelirken kendilerini düğün salonundan kaçırdığımız Wernicke Korsakoff hastası arkadaşımız Yaşar ve müstakbel eşi Yıldız, gelin ve damadımızdı.

Beşinci gün tercihimiz otelde kalıp dinlenmekti. Sohbet edenler, denize girenler, tavla ya da okey oynayanlar… Hepimiz bir önceki günün yorgunluğunu atmış, yeni bir güne hazırlanmıştık.

Altıncı gün Ayvalık ve Cunda Adası’na tekne turu yapıldı. Teknemiz üç koyda durdu. Denize girdik ve balık yedik. Tekne turu sonrası Göre’ de, güzel dostlarımızın restoranında akşam yemeğine davetliydik. Canlı müzik eşliğinde lezzetli yemekler yenildi. Göre’ deki sevgili dostlarımıza çok teşekkür ederiz, ellerine, emeklerine sağlık.

Yedinci gün çalıştay toplantısı, tüm arkadaşların katılımıyla yapıldı. Akşamsa Ali Ekber Eren’in onurlandırdığı eğlencede bilgisayar kursuna giden direnişçi arkadaşlarımızın hazırladığı slayt gösterisini izledikten sonra yine direnişçi arkadaşların kamp süresi içinde oluşturduğu koro ekibi sahne aldı. Halaylar çekildi, şarkılar, türküler söylendi.

Sekizinci gün son günümüzdü; kamp değerlendirme toplantısı, bir önceki toplantıda olduğu gibi tüm arkadaşların katılımıyla gerçekleşti. Ardından kimimiz çevre ya da köy gezilerini tercih ederken kimimiz otelde kalıp neşeli sohbetler etmeyi tercih ettik.

Bu kamp sürecinde çocuk etkinliklerimizde biraz daha fazla deneyim kazanıp daha planlı etkinlikler yaptık. 10'u sabit olmak üzere 15 yakın çocuk vardı kampta. Üç arkadaşımız çocuk etkinlikleri için sorumluluk aldılar. Akşamları çocuklarla resim çalışmaları yaptık, oyunlar oynadık. Bir gün hep birlikte Aqua parka gittik. Su ve heyecan dalgasının keyfini çıkardı çocuklar.

Bize gezilerimizde, turlarımızda, pikniklerimizde destek olan, ellerinden geleni yapan, duyarlı dostlara ne kadar teşekkür etsek az. Çok emekleri geçti; ellerine, yüreklerine sağlık. Ayrıca fizyoterapistimiz Wernicke Korsakoff hastası olan arkadaşlarımıza egsersizlerini  yaptırdı, sevgili doktorumuz hepimizle ilgilendi. İkisine de gösterdikleri özen ve sıcak ilgileri için tüm arkadaşlarımız adına teşekkür ederiz. Sevgili otel sahibimize ve çalışanlarımıza da  sundukları içten ve güzel ev sahipliği için buradan yeniden teşekkür ediyoruz.
Bu keyifli kamp süreci hiç de yalnız olmadığımızı, aslında ne kadar güçlü olduğumuzu bize bir kere daha gösterdi. Bazılarımızla belki bir daha ki kamp sürecine kadar görüşemeyecektik. Uzakta da olsak giderek güçlenen bağlarımızı hissederek kucakladık birbirimizi. Her yıl özellikle Wernicke Korsakoff hastası olan arkadaşlarımızın artan katılımıyla çoğalarak büyüdüğümüzü ve gittiğimiz yerlerdeki duyarlı dostlarımızın desteğiyle güçlendiğimizi belirtmekten gurur ve mutluluk duyuyoruz.
Dördüncü yaz kampımız şimdiye kadar ki en kalabalık kamptı. Ama ayrılırken beşincisinde daha da çoğalıp güçleneceğimizi, yeniden bir araya geldiğimizde birbirimize sımsıkı sarıldığımız hayatlarımıza dair insanca, iyi ve güzel olan çok şey anlatacağımızı hepimiz biliyorduk.