7 Ekim 2012 Pazar



ÇELİĞE SU VERENLERLE ELELE 2. YAZ KAMPI, 
2012, KUŞADASI-GÜZELÇAMLI BELDESİ

Çeliğe Su Verenlerle Elele 2. Yaz Kampı 23 Direnişçi, 2 tutsak yakını, bir kayıp yakını ve 20 aktivist ve arkadaşların refakatçileri olmak üzere 46 kişinin katılımı 15-22 Eylül 2012 tarihleri arasında Kuşadası Güzelçamlı Beldesinde Özsoy Otel tesislerinde gerçekleştirildi.

Kampa İstanbul, Ankara, İzmir, Mersin, Adana ve Söke’den arkadaşlar katıldı. 

Birinci Gün; Otele ulaşıldıktan sonra yerleşme işlemleri tamamlandı. Kamptaki arkadaşlarla birlikte denize girildi. 

Akşam yemeğinden sonra yürüyerek yakında bizi misafir eden bir dayanışmacının kafesinde oturduk ve şarkı, türkü söyleyerek eğlendik.

İkinci gün; Ankara, İzmir, Adana ve Mersinden gelen arkadaşlarında katılımı ile Kuşadası Milli Parkına gittik hep beraber. Sahilinin kumluk olması hem direnişçi arkadaşlar hem de kamptaki çocuklar için çok daha elverişli denize girme seçeneği sundu. Evde yapılmış kısır ve patates salatasında oluşan öğle yemeğimize karpuzla tamamladık. Deniz kenarında ağaçlar arasında masaların olması, ormanlık alanın hemen başlaması deniz güneş ve gölgenin bir arada olması keyifli saatler geçirmemize neden oldu. Milli Parkta yaban domuzlarının yiyecek için ortada dolaşması başka bir heyecan dalgası oluşturdu.

Çıkışta Zeus Mağarasına gidildi ve Mağarada, giren kadınlarını güzelleştirdiği söylencesi olan suya arkadaşlarımızdan bazıları girdi. Bazı arkadaşlar ve çocuklar ayaklarını suya soktu.

Üçüncü Gün; Otelde ve denizde geçirdik. Köy Kahvesine oturmaya ve okey oynamaya gittik.
Akşam Koro adlı kısa filmi izledik ve üzerinde sohbet ettik. Filmin senaryosu üç değişik cezaevine ziyaretçi olarak gelen bir çocuğun anılarını bir araya getirerek olmayan bir ülkede olmayan bir dil yaratılarak sadece görüntüler ile evrensel bir dil yaratılmış.
 
Dördüncü Gün; Tekne turuna katıldık. Sabah 10'da hareket eden tekne Milli Park sahilini takip ederek seyrederken denizin güneşin ve rüzgarın tadını çıkardık. Demirlediğimiz koylarda hem tekneden atladık, hem yüzdük. Balıklara ekmek verdik. Tekne seyrederken dans edip eğlendik hep birlikte.
 
Beşinci Gün; Sabah her zamanki serbest yürüyüş deniz faslından sonra öğleden sonra çiğ köfte yemek için bizi davet eden arkadaşın kafesine gittik. Bir arkadaşımızın can siperane çabaları sonucunda fazla beklemeden çiğ köftelerimiz hazır oldu. Çiğ köfte ayran eşliğinde sohbet muhabbet faslına devam edildi.
Burada bazı arkadaşlarımız denizin ve kumun tadını çıkardılar. 

Altıncı Gün; Mübadele döneminde terkedilen eski Rum köyü Şirinceye gittik sabah kahvaltısından sonra. Şirincede Nesin Matematik Köyünü ziyaret ettik. Köyün yapısı, işleyişi hakkında bilgi aldık. Yemekhanesinde hep birlikte çay içtik. Köy meydanında oturduk. Taştan yapılmış evler ve planlanma bizede ilerde yapabileceklerimiz hakkında fikir verdi. Yatakhaneler, yemekhane, çamaşırhane, derslikler, kütüphane, tiyatro alanı vs.
Şirinceden tarihi Efes antik kentine geçtik. Rehber eşliğinde yürüyenler uzun tura çıktılar. Diğer arkadaşlar kısa tura katıldılar. Efes gezildikten sonra hep birlikte dönüş yoluna düştük.

Yedinci gün; serbest gün olarak değerlendirdik. Sabah yürüyüşe çıkan arkadaşlar , denize giren arkadaşlar deniz ve güneşten faydalanan arkadaşlar....
Son gecemiz olan cuma akşamını   eğlence akşamımız olarak  planladık. Yemekten sonra gitar çalan bir arkadaşın söylediği şarkılar ve türkülere eşlik ettik. 

Sekizinci Gün;  Serbest günlerimizden biriydi. Denize girildi, güneşlenildi. Akşam hep birlikte sohbet ettik. İzlenimlerimizi duygularımızı paylaştık. Ve nihayet akşama doğru ayrılık zamanı geldi. 

Çok duygusal anlar yaşandı. 

En son İstanbul otobüsüde hareket edince ikinci kampı bitirmenin heyacanı hepimizi sarmıştı.


 Kamp sonunda yapılan Sohbetten  kısa başlıklar:
WKEMDG 2012 KUŞADASI-GÜZELÇAMLI 2. YAZ KAMPI TOPLANTISI

46 kişi kampa değişik zamanlarda katıldı. 23 WK arkadaş, iki politik tutuklu anası, bir kayıp yakını ve wk arkadaşların yakınları katıldı.

"Bu kamp yeri güzel ama sendikaların yerlerini kullanmak onları da katmak açısından önemli. Yaşamı komün olarak örgütlemeli. İhtiyaçların karşılanması noktasında komün örgütlenmesi ihtiyacı."

"Ulucanlarda 5. koğuş bizimkiler koğuşu vardı. Burada 4. koğuşta bizimkiler oldu. Hepimiz burada bizimkiler oldu."

"Bizim için önemli olan işe yarama psikolojisi. Birbirimize dokunduk burada. Yalnız olmadığımızı gördük. Birlikte olduğumuzda çıkış kapısını aralayabiliriz. duygu olarak çok güzeldi. Keyif verici ve güzel bir tatil oldu."

"ilk kez geldim. Çok mutlu oldum. Yolumuzun bir yerlerde kesiştiği arkadaşlarla yeniden karşılaşmak çok güzeldi. Hiç unutmayacağım bir hafta geçirdim burada."

"Gelip gelmemekte çok kararsızdım. Mustafa ısrar etmese gelmezdim. Ölüm oruççuları hep korunuyor ya bu beni rahatsız ediyor. Geldiğime çok mutlu oldum. Bir hafta bana çok iyi geldi. Programı da ben çok beğendim. Çok iyi bir organizasyon oldu. İnsanlar hem bize hem de her şeye yetişmeye çalışıyorlar. Ulaş’ı tanıdığıma çok sevindim.  İsmail’le karşılaşmak güzeldi. Her sene böyle bir tatili kaçırmam."

"İlk kez geldim. Hayatta kalabilmek içim koşturuyoruz. Ama burada ortak duyguyu yaşamak bana iyi geldi. Çok farklı siyasi geleneklerden insanlarız ama birlikte olduk. Sosyalizmi burada soluduk. Tatile giderken 10-15 gün yetmez derdim ama bu bir hafta bana yetti. Dolu dolu bir tatil oldu."

"Sadece tatil yapmak değil, geçmişle bugün arasındaki açı farkını kapatmakta önemli. Döndüğümüzde bu bizi motive etmeli. Bu tatildeki birliktelik ve bunu yaratan emeğin yeterli olduğunu düşünüyorum."

"Ben buraya oldukça kırılmış olarak geldim. Harcanan emeğe denk düşmeyen gelişmeler oluca insan kırılıyor. Ama burada net biçimde yenilendim. Yaşam çok acımasız ama kırılganlıklarımız onarmak çok güzel. Buradan yenilenerek gidiyoruz yaşama."

"Ölüm oruççularını anlamak için yapılan sohbetler biraz daha azdı geçen kampa göre. Program oldukça doyurucuydu."

"Uzun süreden beri kendimi rahat hissetmemiştim. Buraya geldikten sonra telefonumu kapattım. Burası aslında komün köyü gibi oldu. Ortak yapılan şeylerin dışında kişisel keyifleri de yaşadık. İnsanların değişik sorunlarıda algılandı. Burada heyecanlandım."

"Farklı anlayıştan insanların kolektif ruhla birleşmesini gördüm. Ortak kolektif ruhun yakalanması önemli bir şey. Bunun burayla sınırlı kalmaması gerekir. bu ortak ruhun dışarıya taşınması gerekir. Olumlu güzel şeyler yaşadık."

"Bende çok ısrarlar üzerine geldim. Çocuğun olması da gelmemem isteğimi tetikliyordu. Geldiğim için çok memnun oldum. Organizasyonu yapan arkadaşlar gerçekten profesyonel. İçinde sevgi, azim var. Fedakarlık var. Herkesin eksikliği görüp karşılamaya çalışıyor. Yaptıkları iş çok güzel. Geldiğime çok mutlu oldum. uzun zamandır pek çok arkadaşı görmüyorum onları gelişmiş görmek beni çok mutlu etti."

"Geldiğiniz günün sabahı geldik buradayız dedi. 2000 den beri ÖO ile karşılaşmadım. Kimseyle sohbetim olmadım. İki günde dönecektik. Ama arzuyla ikimiz buradaki coşkuyu özlediğimiz fark ettik ve kalmaya karar verdik. Seneye kadar birbirimiz nasıl göreceğiz. Aynı şehirde bir araya gelmenin koşullarını yaratmalıyız."

"8 yıl aradan sonra ilk kez burada hissetim birlikteliği. Bu durumda olan arkadaşların daha geniş bir katılımı sağlayabilirsek, İçerdeki toplumsal ruh hali ile buradaki paylaşımında aynı olduğunu gördüm. çıkarsız, faydacı bir yaklaşım tarzı olmadı. bu ruh hali beni çok mutlu etti. Değişik yerlerde bu çalışmayı yapmak gerekir. Akdeniz’de bu çalışmayı yapmak beni mutlu eder."

"Burası bana iyi geldi. Cezaevindeki kolektif yaşamı hatırlamaya başladım. Burası bilincimin toparlanmasına oldukça faydalı oldu. İnsanlarla birlikte olmak benim için iyi oldu, kendime olan güvenim artım, neleri başarabileceğimi gördüm."

"Kabına çekilen WK arkadaşlara da burayı gösteren cd hazırlayıp gönderelim."

"Sizlerin yanında olmak için 12 Eylüle Ankara’ya gitmedim. Sevgiye dedim ki kampa gideceğim. Kiminiz a b c diyor toplarsan tek isim oluyor. Hiçbir ayrımımız yok. Birlik beraber olmayı, mutlu olmayı.."

"nereden nasıl çıkacağımı bilemiyorum. Ama Tek sözle çok mutluyum. İnsanlar mutluluğu yakınlarının yanında hissederler. ben mutluluğu sizin aranızda oluyorum. İçim kıpır kıpır oluyor. ilk gün rahatsızlık hissettim. Ben birilerinin hakkını aldım diye düşündüm. Ama sonra bunu anladım. gördüğüm güzellikleri tek başıma göremezdim. Ama birlik beraberlik bunu bize sağladı."

"burada çok duygulandım, emeğe geçen arkadaşlara teşekkkür ederim. eksikliklerine rağmen _ ben görmedim- çok güzeldi. Her şeyiyle harikaydı."

"Kampanyanın geçmişi ile ilgili bir giriş yaptı. bütün arkadaşların katılımı ile çok daha geniş organizasyon yapılmalı. Hepsine ulaşılmalı. Arkadaşlara dokunmak önemli. Programın uygulanması beni çok mutlu etti. Adları duyduğum arkadaşları burada görmekte çok iyiyiydi."

"İki ayda bir üç ayda bir hafta sonu etkinlikleri yapabiliriz."

"Ben çok duygulandım. Fotoğraf çalışması yaptığım arkadaşların kendilerini geliştirmiş göstermeleri çok iyi oldu. Semiray’ın, Nihat’ın tekmeden atlaması çok iyiyiydi. Çok güzel anılar ve sıcacık bir kış bıraktınız bana."

"Biz buraya uğrayıp başka bir tarafa geçecektik. Buranın tılsımı bizi çekti ve kaldık burada."
“Bu projenin kapsamını gördük. Değişik arkadaşları tanımaktan çok memnun oldum. Bu kolektif ruhun yakalanması bizim ne kadar eksik olduğumuzu gördüm. Başka bir gözle arkadaşlara bakmanın önemini gördüm.  Tüzel kişiliğe dönüşmek gerekiyor. Sendikaların üstüne gitmek gerekir. Sorumlulukları olduğunu hissettirmek gerekir.”

"Arkadaşlar faşizmin saldırısını en önde karşıladılar. Çok zor duygusal anlar yaşadım. Onların amaçlarını şahsınızda yeniden hatırlattınız bize. Bu da bize güç verdi amaçlarınız için mücadele edeceğiz. Kolektif ruh çok güzeldi. Gelemeyen arkadaşları getirmek gerekiyor."

"Ne yaşayacağımı bilerek bir günlük de olsa geldim.."

"Sizlerle birlikte daha derinden olmaktan çok mutluyum. Bunun filmini zevkle ve keyifle yapacağımızı biliyorum."

"Uzun zamandır ilk kez bu kadar geniş bir arkadaş topluluğu ile bir aradayım. çok mutluyum."






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder